Thursday, April 2, 2009

很神奇哦!(翻译版)

以下是中文翻译版:

I am a part of lost generation and I refuse to believe that I can change the world
我是失落年代的一份子,而我拒绝相信自己可以改变世界

I realise this may be a shock but
我了解这可能会叫人惊讶但是

"Happiness comes from within"
“快乐来自内心深处”

is a lie, and
只是一个谎言,而

"Money will make me happy"
“金钱会使自己快乐”

so in 30 yrs I will tell my children
未来的30年我会告诉我的孩子

they are not the most important things in my life
他们不是我生命中最重要的环节

My employer will know that
我的雇主将会知道

I have my priorities straight because
我会矫正自己的优先权因为

work
职业

is more important than
是重要过

family
家庭

I tell you this
我告诉你这些

once upon a time
很久以前

Families stayed together
家庭成员都居住在一起

but this will not be true in my era
但在我的时代这将不存在

this is a quick fix society
这是一个事事速成的社会

Experts tell me
专家告诉我

30 yrs from now I will be celebrating the 10th anniversary of my divorce
30年之后我将庆祝自己的离婚十周年

I do not concede that
我不承认

I will live in a country of my own making
我会活在自己造就的世界

In the future
在未来

environmental destruction will be the norm
环境毁坏是一种必然

No longer can it be said that
我们不可以再说

My peers and I care about this earth
我们这一代关心这个地球

It will be evident that
很明显的

My generation is apathetic and lethargic
我的时代是麻木不仁和厌倦乏力的

It is foolish to presume that
将是很愚蠢的去认为

There is hope
希望依然存在

and all of this will come true unless we choose to reverse it
这些全部将成真除了我们选择将它逆向回转

——————————————————————————————————

先从上读到下,然后再从下读到上,你会得到两种不同的结局。

总管家/财盛CS

No comments: