Tuesday, June 3, 2008

一个月了

6月3日,阴天多雨。

哪儿都去不成,在家泡了几套DVD,雨还是下个不停。

车快没油了,正打着油时,女儿较下车窗说:“mummy, u got a SMS!”。上车时望了表一下,正是7.32pm。2分钟前刚收到刘老师的SMS:“光阴荏苒,5月3日晚宴已一个月了!”。顿时心有点沉,也有点恍惚的感觉。一个月前7.30pm,我们在哪里,干什么,见什么人,及有着什么样的心情? 除了刘老师,还有谁会惦记着5月3日的7.30pm? 试想在7月3日如要我回想6月3日的7.30pm我在干什么,有没有办法勾起一丝丝的回忆?




2008年5月3日 7:16pm



2008年5月3日 7:32pm


我回讯给刘老师:“谢谢老师,I think not many people remember tat anymore,to them it was just another dinner, another day。。。。 so sad。”有点灰,有点沉,可能是天气吧!也可能我的心情也像我的车一样须要找个加油站了!

还好,我生性怕死,常在油箱还剩一格的指示时快快去打油,而不会等到在亮灯或走至油干干,车死火停在路中间才来个不知所措。

同样的,我相信我们的KH7883部落格也是如此。不单只我一个人,大家千万不要等车死火不动了才来援救。Keep住momentumn,慢慢走动,好过死火了需要劳动更大的力气和精神来再推动。

我不是管家,是管家的‘管家’。Neh,就是非常kepo的那种咯!我的自封自编的工作责任就是常常去烦那三个管家,常常去烦一些会写但是不要写的朋友。去挖一些人出来,到处骗吃818,再没有东西放就放我的‘写真’吧!只怕迟早我做了封面又做封底,搞到收视率见底,气跑许多忠实读者。大家如果不要被我那些噁心的照片折磨至精神分裂、六神无主,就高抬贵手、洛阳纸贵、大展鸿图。。。。。唉呀,不会说话啦!简单的一句:要大家一起的实际行动支持,这辆25年高龄的KH7883老爷车才不会死火。谢谢,雨终于停了。加油!

~Sabrina 陈惜梅

7 comments:

Anonymous said...

昂首闊步,
不留下一絲遺憾!

kl

Unknown said...

CC, u are superly efficient! I was drafting and fax in my cakar ayam to u at around 10pm+, followed by a few cili+eu char koay sms to tekan a bit, and u did it! Wow, post right on the dot at 11.59pm...i am so touched! Next time i will fax in at 11.30pm instead.Ha ha. U really work like an octopus ya? Didn't u?Pai se pai se.Nice photos too. Bravo.

Sabrina

Anonymous said...

Sabrina,
Give it a try and I will ask you to rewrite till all the characters are visible for scanner. You are lucky that my handphone is still on at that hour. Those who familiar will tell you CC's handphone is for display only.

kl,
独自作战不容易,辛苦你了!

~俊之

Anonymous said...

我天天都有回到禾浪中央这个家,老同学,do not feel lonely .加油...

francis

Unknown said...

Thanks Francis, u have warmed our hearts.

Sabrina

Anonymous said...

惜梅,

我这‘旁观者’从头到尾都支持这个家。
你们欢乐的笑声感染了我,你们激昂高贵的精神感动了我。。。

一杯水

Unknown said...

Thanks Mr/Ms Water, sorry i can't type in Chinese and do not wanna fax Chinese copy to stress CC on this beautiful Sun, i depend on him to retype for me. I am so touched and happy to read your comment and thanks for your support. I was away to Singapore for few days and just got back home and so happy to c the blog are so alive. I must go take my shower 1st then slowly read all the nice article.
Cheers.

Sabrina