Monday, June 23, 2008

沙巴地主报告

黄雅施老师和纪木英老师在6月4日来沙巴旅行。身为学生的我当然要尽地主之谊,好好招待他们,可惜我只在当天有空,只能陪他们一天而已。距离重聚回校日刚好是一个月,又再次见到两位老师,令人欣喜!两位老师6月4日抵达亚庇,10日飞去斗湖,14日回KL,前后10天。

黄老师曾在Lower Six 教过我数学。他也是我们圣约翰救伤队的顾问老师,所以对他绝不陌生。

好羡慕他们自由自在到处游山玩水,据他们说,他们喜欢自由旅行,到乡下或纯朴的市镇走走。最让我钦佩的是两位老师攀登神山,黄老师还登上顶峰!说来惭愧,我在沙巴18年,还未征服神山呢!

6月4日的晚上,载着老师从Tamparuli回亚庇,一路上看到油站大排长龙,对了,油价上涨的前夕,对老师和我来说,也算是一段特别的回忆吧!


MM / 文铭


Photo_1: 沙巴博物院前留影 (小女孩是我女儿)



Photo_2: 沙巴基金局大厦(你们看, 老师多恩爱!)


Photo_3: 沙巴基金局大厦全貌-圆柱体建筑

Photo_4: 摄于沙巴大学内的海边

1 comment:

Anonymous said...

Dear Mun Meng,
I just read the message and photos that you had posted on the website. I would like to once again thank you and your family for your warm hospitality while we were in KK - a beautiful city which is not fully appreciated by many people, especially the West Malaysians. We had quite a relaxed and enjoyable holiday in Sabah. My greatest achievement for this trip, of course, was conquering the summit of Mt Kinabalu. In my opinion, this is NOT a mission impossible. All you need is the determination. Physically, everyone is capable of doing it.
When you have the chance to come to JB or Singapore, please give me a call so that we can meet up again with LJ for a chat.
Send my regards to your family, especially your loving daughter.

mr & mrs wong